Captain Quality Hulp

Hoe boek ik eigenlijk een groepsreis, en what to do met betalen? Op deze pagina zal je een aantal antwoorden op je vragen vinden. Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!



  1. Wanneer de gewenste periode geboekt is, wordt 50% direct door de klant aanbetaald. Pas dan is de reservering gemaakt.
  2. De resterende 50% dient zes weken voor afvaart worden overgemaakt.

Elke betalingsdeadline zal vanzelfsprekend gecommuniceerd worden per e-mail. Mocht je vragen hebben, of lukt het je niet binnen de afgesproken termijnen te betalen, neem dan contact met ons op. Meestal zijn we niet de moeilijkste!

Scenario 1

Ik heb een Facebook-account & en de datum staat vast

Stap 1: Maak een Facebook-evenement aan.

Stap 2: Nodig alle genodigden uit, en stel de datum vast in het evenement. Zet de link van het schip in het evenement, zodat iedereen zich alvast kan verheugen.

Stap 3: Stel de aanbetalingsdeadline (van 50%) voor je vrienden, collega’s, familie in op tien dagen. Laat dit weten via het Facebook-evenement.

Stap 4: Wanneer je zeker weet dat er genoeg mensen mee gaan, en dat zij de uitgekozen datum daadwerkelijk vrijhouden, doe je de aanbetaling van 5% bij Captain Quality. Nu weet je zeker dat jouw schip naar keuze gereserveerd is voor de gekozen periode.

Stap 5: Stuur degenen die nog niet betaald hebben na vijf dagen een reminder, dat ze nog moeten betalen. Willen ze toch niet mee, dan heb je nog even om vervangers te zoeken.

Stap 6: Binnen 14 dagen dient de aanbetaling van 45% aan Captain Quality gedaan te zijn. Zie hiervoor de betalingsinstructies.

Stap 7: Gebruik jullie Facebook-evenementspagina voor de nodige informatie en voorpret!

Stap 8: Zes weken voor afvaart dient de resterende 50% betaald te worden aan Captain Quality.

 

Scenario 2

Ik heb een Facebook-account, en de datum staat nog niet vast

Stap 1: Kies een aantal opties aan weekenden, midweken of weken die nog vrij zin in de Captain Quality-agenda van het schip.

Stap 2: Verzamel alle e-mailadressen van de genodigden.

Stap 3: Ga naar www.afspreken.nl, en vul alle namen en e-mailadressen van de genodigden in. Geef de gekozen opties aan in bij afspreken.nl.

Stap 4: Stel een deadline in, bijvoorbeeld zeven dagen, waarop mensen hun voorkeuren moeten hebben doorgegeven. Stel deze deadline niet te laat in, want het kan dan zijn dat de gekozen vaarperiode dan al geboekt is.

Stap 5: Maak een Facebook-evenement aan, en volg alle stappen van Scenario 1.

 

Scenario 3

Ik heb geen Facebook-account en de datum staat vast

Stap 1: Verzamel alle e-mailadressen van de genodigden.

Stap 2: Stuur iedereen een e-mail waarin de informatie over het betalen staat. Zet in deze e-mail dat de aanbetalingsdeadline (van 50%) tien dagen is.

Stap 3: Wanneer je zeker weet dat er genoeg mensen mee gaan, en de uitgekozen datum daadwerkelijk vrijhouden, doe je de aanbetaling van 5% bij Captain Quality. Nu weet je zeker dat jouw schip naar keuze gereserveerd is voor de gekozen periode.

Stap 4: Stuur diegenen die nog niet betaald hebben na vijf dagen een reminder, dat ze nog moeten betalen. Willen ze toch niet mee, dan heb je nog even om vervangers te zoeken.

Stap 5: Binnen 14 dagen dient de aanbetaling van 45% aan Captain Quality gedaan te zijn.

Stap 6: Zes weken voor afvaart dient de resterende 50% betaald te worden aan Captain Quality.

 

Scenario 4

Ik heb geen Facebook-account en de datum staat nog niet vast

Stap 1: Verzamel alle e-mailadressen van de genodigden.

Stap 2: Ga naar www.afspreken.nl, en vul alle namen en e-mailadressen van de genodigden in. Geef de gekozen opties aan in bij afspreken.nl.

Stap 3: Stel een deadline in, bijvoorbeeld zeven dagen, waarop mensen hun voorkeuren moeten hebben doorgegeven. Stel deze deadline niet te laat in, want het kan dan zijn dat de gekozen vaarperiode dan al geboekt is.

Stap 4: Wanneer de datum gekozen is, volg je alle stappen vanaf Stap 2 bij Scenario 3.

  1. Kijk in de online agenda of jouw gewenste periode vrij is.
  2. Stuur een reserveringsaanvraag via het contactformulier of bel naar 0031-(0)29-4700232. Samen kijken we verder of je een reservering kan plaatsen, of dat het beter is om een optie te nemen.
  3. Wanneer de reservering daadwerkelijk geplaatst wordt betaalt de een bedrag aan. Voor meer info over betalen, zie de ‘betalingsinstructies’.

Hulp bij het boeken van een groepsreis? Kijk even bij ‘Hoe boek ik een groepsreis?’

Captain Quality is donateur van de BBZ. We gebruiken de door de BBZ/TCN vastgestelde Algemene Voorwaarden. Deze zijn hier te downloaden.

Als je voor de eerste keer mee komt zeilen is het logisch wanneer je wat gezonde spanning ervaart. ”Gaat de boot scheef? Vind ik het niet eng? Moet ik een zwemvest aan?” Dit zijn vragen die je bezig kunnen houden, en dat is helemaal niet gek. Alle vragen kan je ons stellen via het contactformulier, en wij beantwoorden ze graag.

Bij deze alvast wat algemene informatie over de maatregelen die Captain Quality en de schippers nemen om jullie een veilige tocht te kunnen garanderen.

Keuring
Alle schepen van Captain Quality worden op allerlei verschillende aspecten eens in de zoveel tijd gecheckt door de scheepsvaartinspectie. Hierbij kan men denken aan brandveiligheid, ventilatie etc. We kunnen jullie dus verzekeren dat de schepen optimaal veilig geacht worden volgens de autoriteiten.

Zwemvesten
Er is voor iedere opvarende een zwemvest aanwezig. Het dragen hiervan is niet verplicht.

Zeeziekte
Zeeziekte kan erg vervelend zijn, en het kan de beste overkomen. Of je nou een ervaren zeelied bent of niet, zeeziek is iedereen wel eens. Gelukkig is de Waddenzee geen wildebras in vergelijknig met de open oceanen, en valt het dus vaak mee met de tochten van Captain Quality. Zekere voor het ondezekere nemen? Anti-zeeziekte pilletjes die bij de gewone drogist kan halen, werken preventief.

 

© 2014, Captain Quality 
Uitgegeven in eigen beheer


Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever. 

Wanneer foto's of teksten van Captain Quality worden gebruikt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming, zullen er juridische stappen worden ondernomen. 

 

Creative Commons-Licentie
Captain Quality foto's van Maarten Bezem is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GeenAfgeleideWerken 4.0 Internationaal-licentie.

Wat neem je WEL mee?
Handdoek
Zwemkleding
Regenkleding
Warme kleren
Muziek
Boodschappen
Zonnebril
Zonnebrand
Camera 

Wat hoeft NIET mee?
Beddengoed
Deken
Hoofdkussen
Afwasdoekjes
Afwasmiddel
Zout en peper
Koffiefilters
Drinkwater
Föhn, tosti-ijzer en andere stroomslurpers

Bij deze geven we jullie een overzicht van de exacte huurtijden van de schepen van Captain Quality. In principe houden we het liefst deze tijden aan, maar vragen naar de mogelijkheden mag natuurlijk altijd.

Weekend
Vrijdag 20:00 – zondag 17:00

Midweek
Zondag 20:00 – vrijdag 15:00

Week
Zondag 20:00 – zondag 15:00 of
Vrijdag 20:00 – vrijdag 15:00

Dagtocht
Tijden gaan in overleg

Er zijn verschillende manieren om naar Harlingen te komen. De schepen liggen verspreid over een aantal havens binnen Harlingen. Zo heb je bijvoorbeeld het Plankenpad en de Willemshaven. Waar het schip dat je gehuurd hebt precies ligt wordt vanzelfsprekend vooraf gecommuniceerd.

Auto
In Harlingen zijn een aantal betaalde parkeerterreinen. Vraag de schipper naar de dichtstbijzijnde plek.

Openbaar vervoer
www.9292.nl: zoek je reis naar bestemming: Harlingen Haven.

Busreis
Het is ook mogelijk om met de groep waarmee je gaat varen een busreis te boeken. Meer info hierover volgt later.